Peaceful-Pisces

这是一段怎样的时光?

我亦只有此生……
Slippin - Taylor Thrash

好好听😊

流浪的龙:

      《Slippin》,偷偷溜走,演唱:Taylor Thrash(美国)。一首清澈而用力的歌。有人说这是一首备胎之歌,但感情这东西永远是复杂的。旁人看不清,当事人亦如此。当你脱离出来,能看清了,却为时已晚。

      到头来,很难说清这是什么情绪,混杂的东西太多。

It's hard to hear you through the awkward silence, cuz

难以听到你尴尬的沉默,只因

It's doesn't happen often

这并不会经常发生

Guess you're busy everyday

我想你的一天都很忙碌吧

I woke up feeling sick about the way we've been for days

当我一觉醒来,开始对如今这种生活感到厌倦

I guess things changed

我想一切都变了

I guess we've changed

你我也早已不是当初的我们

I feel you slippin'

我感觉到你的离开

See you drifting

目睹着你的漂泊

You are slipping... away

你我之间越来越远

And I cannot make you stay

我却不能让你继续陪伴着我

I hate to think that I'm the one to blame

我厌恨成为被责怪的一方

You have to see the ugly face

你不得不去看那丑陋的脸

I make before I start to cry

那便是我哭泣之前的模样

You need me to grow up

你需要我成熟起来

I guess that's more than fair enough

我想这也已足够公平

If I just try my best

若我尽力而为

Will these all disappear

这些烦恼又是否会烟消云散

I feel you slippin'

我感觉到你的离开

See you drifting

目睹着你的漂泊

You are slipping... away

你我之间越来越远

I feel you slippin'

我感觉到你的离开

See you drifting

目睹着你的漂泊

You are slipping... away

你我之间越来越远

And I cannot make you

我却不能让你陪伴着我

Quietly.. you say it all when how your eyes speak

安静..当你的眼睛诉说着一切

Telling me to leave silently

告诉我你会悄悄离去

And my heart will break

我的心会支离破碎

When little things start to go wrong

当那些小事开始越错越深

Said you've questioned love too long

你说自己早已质疑爱情

Baby now you know why I write sad songs

宝贝,现在你知道为何我会写下这些悲歌了吗

(That's) all I can sing

这也是我所能唱出的离曲

I feel you slippin

我感觉到你的离开

See you drifting

目睹着你的漂泊

You are slipping... away

你我之间越来越远

I feel you slippin

我感觉到你的离开

See you drifting

目睹着你的漂泊

You are slipping... away

你我之间越来越远

And I cannot make you stay

我却不能让你留下来陪伴着我


评论

热度(6)